Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu
383908419_644517897815856_6169384395513848440_n

Tanévnyitó 2023

NEVELÉSI ÉVNYITÓ KÖSZÖNTŐ A TEMPLOMBAN
Tisztelettel és szeretettel köszöntöm az évnyitó istentiszteleten a fenntartó Mezőberényi Református Egyházközség Presbitérium tagjait Futó Zoltán lelkész urat, Futó Zoltánné lelkész asszonyt, Bagita Attila főgondnokot, Solymosiné Roósz Viktória hittanoktatót, a Talentum Református Óvodába járó gyermekeket, az új kiscsoportos gyermekeket és a családokat, valamint az óvodában szolgáló munkatársaimat!
Az óvoda történetébe ez a 9. nevelési év kezdése, melyet megnyitok!
Az óvodánkba jelenleg 36 gyermek jár a nevelési év végére 38 fő lesz. Két csoport működik: Csillag csoport (5-6-7éves) gyerekek: 18 fővel,
Halacska csoport:18 fővel (2,5éves-4 éves) gyerekek.
Hálásan köszönjük az óvodás gyermekeink szüleinek a bizalmat, hogy a Talentum Református Óvodát választották!
Minden nevelési évben törekszünk a gyermekek hatékony nevelésére, fejlesztésére, a művészetek eszközeivel a keresztény értékek mentén, élményekben gazdag programok szervezésével.
Ígérjük, nagy odafigyeléssel leszünk minden család „legféltettebb kincsére” a gyermekükre!!!
Ebben az évben a sikeres pályázat eredményeként „Zöld óvoda” lettünk, melynek mérhetetlenül örülünk, a több éven át végzett példamutató közös munka a gyerekek és felnőttek között. Jelenleg várjuk a” Legszebb konyhakert” eredményét! A nevelőtestület a bibliai történetek által fontosnak tartja a „magvetést”, „palánta nevelést” a gyermekek tudását, aktivitását fejleszteni, a növények és állatok iránti szeretetet kialakítani.
A 2023/2024-es nevelési évhez mindenkinek kívánok jó egészséget, minőségi munkavégzést, kitartást, nyugalmat, békét, biztonságot! Áldást a mindennapjainkra!
„Emberé a munka Istené az áldás. A jól végzett munkát Isten maga is megáldja, és ezért eltölti az öröm az ember szívét”
„Minden dolgotok szeretetben menjen végbe!”1 Korintusi 16:14
384071904_128277940372063_3715426373565903451_n

DigiMini kutatás – Változó gyermekek

Az új médiakörnyezet új kihívásokkal szembesít bennünket a gyermekek online védelme területén is. A médiaeszközök önálló használata egyre fiatalabb korban kezdődik, egyre több gyermek rendelkezik saját okoseszközzel.

A mai óvodások számára feltehetően a felnőtté válás egyik, ha nem a legfontosabb kulcseseménye a mobiltelefon és internet birtokba vétele, a saját eszköz, ami ott van a tinédzsereknél és a felnőtteknél egyaránt, ami az ovisok számára a vágy „titokzatos tárgya”, de amely egyszersmind aktuális ellenség is, hiszen bizonyos fokig elszakítja őket a nagyobb testvérektől és – főleg – saját szüleiktől.

A kora gyermekkori nevelésnek választ kell adnia a digitalizációval összefüggő komplex problémákra is, hiszen a gyermekek születésük óta a digitális médiakörnyezetben élnek; a kérdés az, hogyan lehet – az életkori sajátosságokat, az óvodai adottságokat és a megváltozott otthoni környezetet is figyelembe véve – felkészíteni a felnőtteket – szülőket és óvodapedagógusokat – a digitalizációval összefüggő fejlesztés-nevelési, pedagógiai kihívásokra. A tiltás soha nem lehet megoldás. A megoldás a tudatos, biztonságos, védett használatban rejlik.

A Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében 2022-ben elvégzett kutatás során az óvodapedagógusokkal és óvodavezetőkkel készültek interjúk. A kutatás célja az volt, hogy feltárjuk, hogyan lehet támogatni az óvodákat és az óvodapedagógusokat abban, hogy – a családokkal együttműködve – felkészítsék a gyermekeket a digitális környezet lehetőségeire és kockázataira. Ezekből az interjúkból az is kiderült, hogy az óvodás csoportok összetétele megváltozott, más típusú gyermekek érkeznek az intézményekbe, mint évekkel ezelőtt. Sokkal több nehézséggel kell az óvodapedagógusoknak szembe nézniük. Ezek közül néhány:

  • Jellemző a beszoktatáskori önállóság nagyfokú elmaradása, gyakori a szobatisztaság teljes, illetve részleges hiánya.
  • Az óvodapedagógusok szocializációs és alapvető étkezési nehézségekről számolnak be, nem tudják megfelelően használni a gyermekek az evőeszközöket.
  • Jelentősen megnőtt a korai óvodáskorú (3-4 éves) gyermekekre vonatkozó szakértői vizsgálatkérések száma, megnőtt a beilleszkedési, tanulási -és magatartási zavarral (BTM) diagnosztizáltak, és szignifikáns módon emelkedett a sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekek, sőt az eltérő fejlődésű gyermekek száma is.
  • Megkésett beszédfejlődés, kommunikációs nehézségek a beszédészlelés és beszédértés elmaradása, mindezt a kötelező, háromévesek körében végzett logopédiai szűrővizsgálatok adatai -Kommunikatív Fejlődési Adattár (KOFA)- is alátámasztják.
  • A gyermekeket:
  • a figyelem, és a koncentráció nagymértékű csökkenése,
  • a türelmetlenség,
  • a kisebb monotóniatűrés,
  • a régebben ilyen mértékben ismeretlen indulatosság, konfliktusok generálása és
  • nagyfokú hangosság jellemzi.
  • Nem szárnyal a fantáziájuk, mivel sokat ülnek képernyő előtt.
  • Megfigyelhető a kézügyesség romlása is.
  • Érzékelhető a mesedeficit, ölbeli játékok, ringatók elmaradása, az együtt játszás hiánya.
  • Megváltozott a gyermekek mesékhez való viszonya is a televíziós és internetes mesenézés, valamint a hangoskönyvek miatt.
  • Az óvodapedagógusoknak több eszközt kell bevetniük, hogy fenntartsák a figyelmet, és „ingergazdagabbá” tegyék a meséket (dramatizálás, bábok, eszközök használata stb.)

 

Az eredményekről bővebben a kutatás összefoglalójában: https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini2/

Vissza